detsomskernu.blogg.se

En blogg där jag skriver av mig om det mesta och kanske även lite annat.

Nobelkväll och förväntningar

Publicerad 2013-12-10 21:45:45 i Allmänt

Silvia bär rött väl, borden är dukade med vårigt ljusgrönt och äntligen hittade man Higgspartikeln. 
 
Jag minns i nian när jag spänt stod och läste det upptejpade reportaget om LHC-acceleratorn, forskade om teorier utöver Big Bang och blev förtvivlad över hur det inte går att förstå universum. Modest som jag var lovade jag också min bästa lärare att jag skulle komma ihåg att tacka honom när jag fick Nobelpris. Vi får väl se om jag står där en dag. Då nämner jag honom. Och ser till att klä mig i den mest smickrande färg jag hittar.
 
Förväntningarna får det att pirra i bröstet. Inte just förväntningarna på Nobelpris kanske, utan annat. Så mycket annat. Solen lyser och ängar blommar och vågor slår, så tar sig förväntningar uttryck i mig. Precis så känns det. Och det är för himla spännande.

Kommentarer

Postat av: amanda

Publicerad 2013-12-14 02:05:15

Kom och bosätt dig i Lund, du fantastiska person!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C

En tjej lika ovanlig som alla andra. Med tankar lika vanliga som de flesta. Och en blogg som är helt hennes egen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela