detsomskernu.blogg.se

En blogg där jag skriver av mig om det mesta och kanske även lite annat.

Herre jävla gud.

Publicerad 2014-04-10 01:32:18 i Allmänt

Alltid lika skönt när man får förklarat från någon annan hur man är. Jag är inställsam tydligen. Böjer mig åt alla möjliga håll och kanter för att undvika obekväma ämnen. Ser till att det flyter på i en trevlig lunk alltså. För att jag är tjej kanske, och alla vet ju att vi är pleasers. Det är ju i vår natur, det måste det väl vara - eftersom det är så vi levt under ex antal tusen år. Ja, det är nog i vårt DNA att se till att grabbar är nöjda och belåtna. 
 
Hur kan du tro att du känner mig? Hur kan Du, Du som vet hur jag funkar - trodde jag - säga något sånt om mig som om det är ett säkert fakta du har flertal bevisunderlag för? Eftersom du är man så är det ju i ditt DNA att veta allt. Speciellt hur andra tänker och känner. Och vad andra egentligen tycker. Speciellt kvinnor, de vet du bättre än de själva vad de tycker. Såklart, du är ju man. Och var det inte i erat DNA att veta och förstå andra människor bättre än de själva gör, då hade vi ju inte levt med den inställningen i ex antal tusen år, eller hur?  
 
Det som gör ont är att jag trodde du kunde tänka längre och större än så. Jag trodde att du hade sett mig, förstått mig, tänkte högre om mig. Men verkar som att du tror att du tänker ÅT mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C

En tjej lika ovanlig som alla andra. Med tankar lika vanliga som de flesta. Och en blogg som är helt hennes egen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela