detsomskernu.blogg.se

En blogg där jag skriver av mig om det mesta och kanske även lite annat.

All världens hörn

Publicerad 2013-12-08 13:16:07 i Allmänt

Indien. Honduras. USA. Costa Rica. Taiwan. Sverige. Kenya. Ryssland. Jag har fått möjligheten och äran att träffa människor från hela världen i helgen. Och det var underbart. 
Så mycket humor, vishet och värme. 
 
Julio från Honduras, med den skönaste spanska röst jag någonsin hört. Och så mycket glädje i ögonen att man inte kan slita blicken ifrån dem.
 
Justin från Bangloo, killen som var öppen för allas idéer på ett sätt jag aldrig sett hos en människa tidigare. Han kunde verkligen ta till sig andras ord och tankar, redo att släppa in dem i sitt sinne direkt. Så imponerande.
 
Patrcia från Peru som blivit svensk och gör allt med samma entusiasm som hon dansar salsa. Det är någonting så inspirerande med att kunna ordet demontera, men inte ordet fattas. Tror aldrig jag mött någon sån tidigare.
 
Här hämtas styrka.
Här finns allt, alla personligheter, humör, egenskaper, ordspråk.
Här. På en flygplats i Bangladesh. I en skog i Himalaya. På en fontänkant i Mexico. I spårvagnssätet bredvid i Göteborg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

C

En tjej lika ovanlig som alla andra. Med tankar lika vanliga som de flesta. Och en blogg som är helt hennes egen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela